Tuesday, July 7, 2009

TRIP TO SABAH NEGERI DI BAWAH BAYU....PART 1



Alhamdulillah aku dapat good news...yes aku tersenarai daripada 5 orang yg dapat gi 7th National conference on Intensive Care di Sabah (2nd to 5th July 2009) BESTNYERRRR....Ticket flight awalx2 lagi kami dah booked....RM 150 jerrr MAS masa promotion bulan january hari tu melalui online.... Tunggu aku di sana SABAH.....Rezeki aku....Tahun lepas tak ada rezeki aku gi kursus ke LAngkawi and Terengganu sebab masa tu aku sarat mengandung Hubby aku tak izinkan aku gi....aku nikan dengar kata suami....ikut jerrlah.

Hari yang dinantikan sudah tiba...Kejap jerrr rasanya...


Hari Pertama:


2 JULY 2009


7.30 AM - Hubby hantar ke Terminal depature KLIA. Sedih pulak nak tinggal anakX2 dan suami ni. Sebelum berlepas hubby pesan macamX2 kat aku , risau sebab selalu pergi manaX2 samaX2...sedihlah pulak yalah nak tinggalkan dia 5 hari. Sister lama dah sampai , Kak Aina ,Kak Elly N Fiza tak sampai lagi..yalah diaorang lambat sebab naik ERL

8.00 Am - Semua dah sampai cuma Kak Zam...Bolehlah pulak terlambat bangun...nasiblah sempat.



sebelum check in sempat lagi berposing makx2 dara ni....



9.30 AM - Bertolak dr KLIA ke KOta Kinabalu (KK)





We're really excited about this trip.



Nice view.Skies look blue.






Breakfeast ngan nasi lemak...makin montellah aku...

12.30 PM - Our flight landed at Terminal,Labuan.



Cantik betul....nampak terumbu karang.Ni pemandangan Labuan



Mendarat di labuan Airport



1.00 PM - Bertolak dari Labuan ke KK.

1.30 pm our flight landed at Terminal KK. Gi kat Marina court naik Inova RM 28 jerrr/ 5 orang okaylah tukan , save barjet jugak klu pergi in group...klu masih bujang OKlah jugak. Sampai jerr kat Hotel tu terus aku baring...aduhhh....letih Bah.



4.00 PM - After refreshing ourselves, the explorati on began. Keluar cari makan area dekat hotel ni jerr.Aduhai...apalah nasib kita orang ni...terlupalah plk nak ambik boder past kat imegrision tadi...kita orang manalah tahu kena ambik bendaX2 tu semuakan...
yalah nikan 1st time dtg kat sini.....Bercinta betul kena pergi airport balik , kena ambik border pass...lawaknyerrr.




SELAMAT DATANG KE SABAH NEGERI DI BAWAH BAYU


Marina court tempat kami menginap


5.00 PM - Agenda kami seterusnya ialah S.H.O.P.I.N.G kat pasar filipina yalah kaum hawa nikan suka babX2 ni, dekat jerr ngan hotel. Rambang mata dibuatnyerrr....macamX2 ada Pearl and crystal.Hotel yg kami tinggal bedekatan dgn Pasar Filipin, pasar malam, tpt makan seafood dan pasar ikan/udang Berjalan2 dan shoping brg2 untuk kenangan dan hadiah untuk keluarga n kawan di Semenjung lah.... Habiss duit aku...tak beli rugilah plk....



Rambang mata, yang mana satu pilihan kalbu.


Ni katak yang telah diawetkan...pilih mana satu...kwong...kwong....



Kak Aina,Kak Zam dan Hafizawati yg sibuk memeilih....aku tak berapa minatlah pulak...


6.00pm - Balik ke hotel...cuaca pun dah gelap...lupa plak kat sini kan awal 1/2hr dari waktu semenanjung.MandiX2 and sembahyang...lepas tu terleleplah plk....mengantuk sesangat...aku penat sangat ini hari bah...

8.00pm - Kak Aina N Kak Zam nak gi balik pasar filipin sebab diaorang terkira salah. So lepas sembahyang magrib kita orang berjalan...sebenarnyerr malas aku nak keluar...tapi takut tinggal sorangx2...ikut jerrlah. Balik dari pasar Filipin kami singgah pasar malam berhampiran ...hmmm...harga dekat pasar ni lagi murah dah kena tipu kami....kak Aina frustated betoi...coz dialah paling banyak memborong kat pasar Filipin tu.Hubby call cukup risau dia.Banyak kali pesan kat aku itu ini...sayang dia kat aku.


Bandar yang bersih. Penduduk yang ramah

Bandar Kota Kinabalu(KK) di waktu malam


11.30 pm - Sampai kat Hotel, terus sembahyang isyak....Hubby call sekali lg,nak pastikan aku dah balik....Letihhh gilerrr..terus tertidur......ZZZZZZZZ Esok ada conference kena bangun awal.




0 comments:

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP