Thursday, July 23, 2009

ANUGERAH KHIDMAT CERMELANG 2008

I had 8 year experienced in nursing .Tahun ni aku telah dianugerahkan " ANUGERAH KHIDMAT CERMELANG"....Berita ni aku sambut dengan tanda tanya di kapala.....Layak kerr aku dapat tu semua...sebenarnya aku taklah kisah sangat ngan anugerah ni....Tapi dah rezeki aku.....Alhamdulillahlah....Tahniahlah kat diri aku ni....Apa yang aku buat selama ni , bukannya aku minta pembalasan pun , yang penting aku lakukan dengan iklas.....

Bila dikenang , kenapalah aku jadi nurse sekarang ni.....dulu memang aku tak suka dengan bidang ni...tak kenal maka tak cinta....Aku bersyukur kepadamu ya Allah..kerana telah membuat pilihan yg tepat untuk aku menceburi bidang kejururawatan , aku tahu ramai orang di luar sana memandang rendah pekerjaan aku ni....tapi mereka tidak tahu apa kelebihannya...banyak aku dapat....Bidang ni mengajar aku erti kesabaran dan keinsafan. Now i enjoy taking care of patient...I had good team , together take care of the patient , need a lot special care.

Aku berjanji pada diri aku...aku akan lebih berusaha untuk menjadi seorang Jururawat yang terbaik dan berilmu. Dengan anugerah yang telah diberikan kepada aku...rasa tanggungjwab ini makin besar.

Aku pasti tahun hadapan aku bersedia untuk melanjutkan pelajaran aku keperingkat degree...walau apapun terjadi akan aku usahakan...inilah masanya. Terima kasih Sister Hasliza dan Matron kerana dapat menilai apa yang aku buat selama ini...Aku akan bekerja lebih bersungguhX2 dan memberi perawatan dengan penuh kasih sayang dan selamat kepada pesakit di bawah jagaan ku..... AMIN...



Bila tengok video ni...semangat aku membaralah sikit...yup..aku nak jadi nurse yg ada knowladge....

0 comments:

Blog Archive

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP